torstai 25. marraskuuta 2010

Kipu kasvattaa

Näin talven tullen liikunnan merkitys kasvaa entisestään ainakin minulle. Pimeä ja kylmä väsyttävät ja kylmä ilma saa kaiken lisäksi hartiat korviin jolloin ainakin minulle tulee entisestään jumittuneempi olo. Olen noin vuoden ajan käynyt pilatestunneilla vaihtelevalla menestyksellä bodypumpin ohella. Viime tiistaina tuli pitkästä aikaa oikein ihana fiilis tuntien jälkeen. Minulle liikunnan tärkein merkitys on kunnon ja terveyden hoitaminen, minulla on aina ollut taipumusta selkä-, pää-, ja hartiakipuihin. Aiemmin luulin etten olisi ollenkaan ryhmäliikuntaihmisisä, tai yleensäkään liikuntaihmisiä, mutta pilates- ja pummpitunneilla olen viihtynyt oikein hyvin. Johtuen varmasti siitä ettei näihin tunteihin kuuluu älyttömiä askelsarjoja. Minulla on tapana stressata liikaa juuri sitä että pysynkö tahdissa ja liikkeissä mukana. Pilates on siitä ihanaa että vaikka tuntien aikana ei hikoa samalla tavalla kuin pumpissa, paikat ovat takuuvarmasti kipeinä seuraavana päivänä. Kivusta tietää että nyt on todella tehty hommia ja syvät lihakset ovat päässeet töihin.

Millaista liikuntaa te suositte?



Kuva: My Core Strength

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti